Waarom Stichting Diornyschya Belfor

Stichting Diornyschya Belfor is op 9 maart 2017 opgericht. Diornyschya Belfor (Dior, 05-06-2006 – 19-07-2016) is de naamgever van Stichting Diornyschya Belfor. In de zomer van 2016 verloor zij tot ons grote verdriet het leven, doordat zij tijdens het buitenspelen verdronk in een meertje vlakbij haar ouderlijk huis. Dior had geen zwemdiploma. Wel stond zij op de wachtlijst van de stichting Jeugd in Beweging voor gesubsidieerde zwemles. Deze stichting was sinds enige tijd in afwachting van toekenning van subsidie door de gemeente Almere. De stichting is echter inmiddels opgeheven.
Wij vinden dat de verdrinkingsdood onder kinderen zoveel mogelijk voorkomen moet worden en het wachten dus niet langer mag duren. Daarom hebben haar ouders Jennifer Nijman en Cedric Belfor zelf een stichting in het leven geroepen. Stichting Diornyschya Belfor onderscheid zich van andere stichtingen door middel van het subsidiëren van zwemlessen voor alle Almeerse kinderen van ouders die leven van een uitkering, in de schuldsanering zitten of een inkomen hebben dat onder het sociaal minimum ligt. Ook als het kind reeds een andere gesubsidieerde sport beoefend.

Ons doel

De doelstelling van Stichting Diornyschya Belfor is: Almeerse basisschoolkinderen de mogelijkheid bieden om kosteloos gebruik te kunnen maken van zwemlessen om zo het A-diploma te behalen. Wij vinden dat elk kind recht heeft op minimaal een A-zwemdiploma. Ook wanneer dit voor ouders financieel niet of nauwelijks haalbaar is. In de toekomst hopen wij dat deze stichting de aanzet geeft tot de landelijke uitrol van schoolzwemmen. Er bestaat een mogelijkheid dat de doelstelling in de toekomst uitgebreid zal worden om zo nog meer kinderen van dienst te kunnen zijn. Om dit te kunnen bewerkstelligen hebben wij donateurs nodig.